Handlekurv


Handlekurven er tom

0,00

0

Kjøpsbetingelser

Generelt 
Disse angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av TIDSPORTEN, heretter kalt selger. Disse vilkårene gjelder for alt salg fra selger så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene i mellom.

SELGER er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.

Priser og levering
Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms.
Siden oppdateres daglig hvilket garanterer at prisene alltid er aktuelle. Selger reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil.


Levering av varen(e)/ordren er gjennomført når varene er levert til Posten, kunden overtar deretter ansvar for forsendelsen. Varene sendes i god stand fra vårt lager. Skulle noe være skadet  under transport så er det Postens ansvar, men reklamasjon til Posten skal gå via Tidsporten. Tidsporten vil gjøre sitt ytterste for å holde kunden fornøyd, og sikre en god kvalitet på varen når den kommer frem, og vil når uforutsette problemer oppstår strekke seg langt for å ordne opp med kunden slik at den ikke blir skadelidende av feil den selv ikke kunnne forhindre. Typisk tilfelle for en slik sak er om kjølevarer kommer på avveie, slik at det tar mye lenger tid enn forventet at posten skulle komme frem. Bedriften kan ikke klage til Posten på en slik sak om pakken til slutt kommer frem. Alle pakker sendes med sporing, så bevegelsen av en pakke skal lett kunne sjekkes av begge parter. Bedriftskunder på kjølevarer må få tilbud på kjøletransport av varene for å holde kravet om ubrutt kjølelinje frem til forbruker.

Forsendelse
Alle leveringer skjer med Posten (visst ikke annet er avtalt). Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Leveringstiden er normalt 1-3 arbeidsdager (hverdager) etter sendedag, og om varene er på lager (ordrer med bestillingsvarer sendes samlet når alle varer er på lager). Kunde vil få beskjed når varene er utsendt. Utsendelsesdag er tirsdag hver uke (untatt helligdager, der første påfølgende hverdag vil bli sendedag). Alle bestillingsvarer skal forskuddsbetales, og det er ikke mulig å få hevet kjøpet etter at varene er satt i bestilling hos underleverandør.

Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som postpakke og hentes på det lokale postkontor.

Dersom varen blir skadet ved levering skal dette snarest meldes til selger og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått. Ser du at emballasjen er skadet ved leveringstidspunktet så skal du også melde dette direkte til den som du kvitterer ut pakken av. Ved reklamasjon må det klages til Posten slik at Posten blir den som er erstatningsansvarlig om skaden har skjedd under transport.

For uavhentede pakker / brev (ved feks postoppkrav) som sendes i retur (ikke blir løst ut) blir kunde debitert for frakt/returfrakt samt service honorar pålydende 50kr eks.mva. Dette gjelder også når kunden vil returnere varer den bestemmer at den alikevel ikke ønsker (dette gjelder ikke om vi har opplyst kunden feil ved kjøpsøyeblikket, da vi da vil dekke kostnadene). Angrefristloven gjelder ikke på matvarer, men på alt utstyr vil angrefristlovens 14 dagers angrerett gjelde. Man kan ikke angre ett kjøp på lettbedervelige produkter som kjølevarer, om pakker kommer i retur med varer som er blitt dårlige så vil de varer som må kastes ikke bli kreditert kunden.

Selger vil aldri betale returfrakt for kunde slik at hvis kunde sender oss en pakke i retur vil kostnaden påløpe kunde (dette gjelder ikke om det er feil på varen og denne sendes tilbake for kontroll, og kontoll avdekker at varen ikke har forventet kvalitet, om det er en ren reklamasjonssak så vil ikke kunden bli belastet noen kostnader).

Kundens plikter
Den som er registrert som kunde hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra selgers side.

Reklamasjon
Før feil meldes til selger, bør kunden undersøke om feilen skyldes forhold på kundens side. Dersom kunden kan godtgjøre at produktet ikke fungerer slik selger har beskrevet at det skal gjøre, må kunden melde dette til selger slik at selger kan iverksette tiltak for avhjelp. Kunden mister sin rett til å gjøre en mangel gjeldende dersom han ikke gir selger melding innen rimelig tid etter at han oppdaget eller burde oppdaget mangelen.

Avhjelp
Selger skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av selger, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med TIDSPORTEN, betaler ikke selger disse utgiftene.

Kansellering av en ordre

Om du ønsker å kansellere din ordre, så må dette skje så fort som mulig og senest innen neste sendedag er kommet for å unngå at det løper kostnader ved at ordren sendes. Man kan angre på en handel, men om ordren er sendt så vil det påløpe fraktkostnader og et servicegebyr på kr 50,-.

Angrerett
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp (ikke firma). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Angretten gjelder ikke på næringsmidler, og heller ikke på bestilte matvarer med kort holdbarhet. Vi tillater likevel retur av matvarer som har all emballasje inntakt (unntak er mat med lav holdbarhet, tilbudsvarer, bestillingsvarer som forbestilles og importeres på kundens oppfordring), og at varen sendes tilbake innen 14 dager som ved angrefrist, men det vil da påløpe et servicegebyr på kr 50,-. Påløpte transportkostnader må kunden selv hefte for.

Tilbakebetalling til kunden skjer når varen/varene er mottatt og kontrollert i orden.

Minimumsalder

Det er ingen minimumsalder for handel av varer i nettbutikken da ingen varer er begrenset salg på for mindreårige.

Ekstraordinære forhold
Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene
Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Force majeur
Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Lightshop.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Taushetsplikt
Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.



Ved et kjøp kan vi utføre en kredittvurdering og i visse tilfeller kan en kredittopplysning forekomme. Du får da en kopi av kredittopplysningen per post. Personopplysninger behandles i henhold til personopplysningsloven. Vi håndterer personopplysninger for å kunne utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring.